Lag het nu alleen aan het feit dat Hilversum de Friese popcultuur niet hoorde of was er ook nog wat anders aan de hand? Op zeker moment werd er een Friese ambassade opgericht in Amsterdam. Na de oprichting heb ik er nooit meer iets van vernomen. Er kwam een dag van de Friese cultuur in een zaal in Amsterdam. Poëzie, proza een toneel kregen ruim plaats, aan het eind van de dag was er nauwelijks meer ruiimte voor Friese popmuziek en de mevroj die e.e.a. mede georganiseerd had moest broodnodig een vliegtuig halen. Popmuziek kwam er bekaaid af. Dom, want moet je poëzie, proza en toneel woord voor woord kunnen verstaan, bij popmuziek is dat niet strikt noodzakelijk. Het lijkt er soms op dat men zich niet druk maakt over de eigen cultuur. Heel duidelijk werd dat toen Leeuwarden in 2018 Culturele Hoofdstad werd en men uiteindelijk buitenlandse dames en heren verzocht een fontein aan te leggen in de Friese elf steden. Het is net alsof men zich schaamt voor de eigen cultuur. Reboelje was uitzonderlijk, maar er waren meer bands die het verdiend hadden op het schild te worden geheven. Een ervan in Briquebec (dat als je het zegt scheef smoel betekent, maar geschreven een plaats in Frankrijk is), hier met "Strjitlizzer".