11.6.14

Oranje

Mijn buren  aan beide zijden hebben hun voorgevels opgesierd met oranjevlaggetjes, natuurlijk van uiterst twijfelachtige kwaliteit, gemaakt van een soort plastic die slechts in een vierhonderd kilometer van Zhanhzou gelegen negorij vervaardigd wordt,  Nederland staat achter oranje, maar het moet niet te veel kosten, persoonlijk heb ik niets met voetbal, noch met oranje en als alles goed gaat slaat, naar ik hoop, Spanje keihard toe; het wonderlijke is dat iedereen probeert het oranjegevoel op te zwepen, zelfs de VPRO-bode laat zich niet onbetuigd en drukt voor de komende week vlaggetjes bij de te spelen wedstrijden af, alleen plaatsen ze bij een komende maandag te spelen wedstrijd tussen Iran en Nigeria, bij Iran een vlaggetje van Zwitserland, daar zullen zowel de ayatollahs als de alpenhoornblazers van opkijken,  om mijn afschuw van het geheel op subtiele wijze te laten blijken heb ik bij de plaatselijke manufacturier oranje sokken aangeschaft, over een oranje onderbroek sta ik nog in dubio.

Drs. Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold.