15.6.14

Rami 8

Deze Georges Richard bouwjaar 1902 heb ik wel even onderhanden genomen, niet dat ik altijd een kleurenfoto vind, maar ik heb soms het idee dat de automodellenmarkt van lang geleden meer op kinderen dan op volwassenen gericht was en dat daarom de kleuren te sprankelend waren, ik herinner me bijvoorbeeld een tweekleurige Dinky Toys in lichtgroen en rose, uiteindelijk staat dat autootje in uiterst verantwoord zwart in mijn vitrine. Georges Richard is een merk dat voor verwarring zorgt, want oorspronkelijk opgericht door Georges Richard in 1897 met als product een heel eenvoudig voertuig, werd vanaf 1900 de Belgische Vivinus in licentie gebouwd, vervolgens werd Charles-Henri Brasier als contructeur aangetrokken en gingen de wagens onder de naam Richard-Brasier de weg op. In 1905 vertrok Georges Richard en richtte het merk Unic op.