22.6.14

Reis

Gister per teloorwegen naar Den Haag, het begon zoals bij dat instituut te verwachten natuurlijk met malheur: de afstempelautomaten voor papieren kaartjes waren door de teloorwegen onklaar gemaakt en omdat ik geen zin had in een discussie met een conducteur over of dat nu wel of niet het geval was rende ik naar de goede man om voor aanvang van de reis mijn kaartje te laten afstempelen, dat was trouwens de enige keer dat ik, gebruikmakend van vijf treinen, gister een conducteur zag, wat zo'n man/vrouw gedurende de reis doet is mij een raadsel. Op de terugweg stapte in Schiphol een dame in die zich in plaats van met Chanel 5 rijkelijk had besprenkeld met wc-eend en terwijl ik op de terugweg door de Naardermeer reed deelde een luidsprekerstem mij mee dat de volgende halte Laan van NOI was, een station dat ik een uur eerder was gepasseerd. De monitor vertoonde onderstaand  beeld.