24.6.14

Raam 4

Toen ik medio 1953 in Den Haag kwam wonen waren de trams nog steeds ver van mijn bed: lijn 4 reed op een flink kwartiertje lopen en lijn 15 al gauw op een klein halfuur met de pas er in. Ik kwam in een nieuwe wijk met twee buslijnen: R, die later werd vernummerd tot 27 en E die nummer 20 opgeplakt kreeg. De bussen waren voor het overgrote deel groen, pas later kwam de afgebeelde bus in beeld,  ik was inmiddels verhuisd en woonde drie minuten lopen van het oude trameindpunt maar de tram was vervangen door een bus en dat betekende al weer geen tram in mijn naaste omgeving. Tramgebruik bleef trouwens een zeldzaamheid, ik fietste naar school, waar lijn 10 op de Waldeck Pyrmontkade voobij kwam een enkele keer gingen we naar Scheveningen, dan pakten we, toen we pas in Den Haag woonden, bus R tot de hoek van de Wouwermanstraat om daarna op lijn 11 over te stappen, die ons op een geheel vrije baan naar zee bracht.