4.3.16

Dellow

Het blijft een wonderlijke sport: kan ik me na vijftig jaar nog herinneren welke auto ik destijds fotografeerde, want ik heb alle Britse auto's dan wel in een Britse map gestopt, maar een naam achter op de foto was klaarblijkelijk te veel gevraagd. Bij het zien van bovenstaande foto, gok ik Dellow en het is correct, het is een Dellow, de plaats waar ik de auto fotografeerde herinner ik me nog. Ergens in de buurt van Liverpool Street Station in Londen. Het is de enige Dellow die ik ooit zag, een sportwagentje gebouwd door de heren Delingpole en Lowe op een buizenchassis met een Ford Tenmotor als krachtbron. Het lijkt me een Mark I, maar het kan ook een later type zijn. De firma was tussen 1949 en 1959 actief.
Het is niet altijd even gemakkelijk een auto op een oude foto te determineren. Bij onderstaande auto gokte ik op Lagonda, vanwege de gevleugelde badge op de radiatormantel. Met het kenteken ging ik verder op zoek op een aantal Britse websites, de auto is een Lagonda M45 uit 1934 met een zescylinder Meadowsmotor met een inhoud van 4,5 liter.