Het Amerikaanse automerk DeSoto is al meer dan zestig jaar verdwenen. Het was
eind jaren twintig in het leven geroepen als merk in de prijsklasse
tussen Chrysler en Dodge en bijster veel succes heeft het nooit gekend.
Technisch gezien loopt de geschiedenis van DeSoto in de jaren dertig
parallel aan die van Chrysler, met een uitzondering, terwijl Chrysler in
1934 naast de revolutionaire "Airflow" in ieder geval nog een
traditioneel
ogend model achter de hand had, leverde DeSoto alleen maar auto's met de door het publiek verafschuwde carrosserie. De tijd was klaarblijkelijk in de Verenigde Staten nog niet rijp voor dergelijke auto's, een jaar later hadden Peugeot met de 402 en Volvo met de "Carioca" in Europa wel succes. De foto's tonen een DeSoto "Airflow"-coupe uit 1936.
ogend model achter de hand had, leverde DeSoto alleen maar auto's met de door het publiek verafschuwde carrosserie. De tijd was klaarblijkelijk in de Verenigde Staten nog niet rijp voor dergelijke auto's, een jaar later hadden Peugeot met de 402 en Volvo met de "Carioca" in Europa wel succes. De foto's tonen een DeSoto "Airflow"-coupe uit 1936.