1.6.07

Jekyll

Ik was naar Brunswick gegaan om de Georgia Sea Island Singers te vinden, omdat hun zang archaischer - lees Afrikaanser - is dan die van het vaste land van het zuiden van de Verenigde Staten, maar niemand had ooit van ze gehoord. Zelfs in platenzaken waren ze onbekend. Uiteindelijk kreeg ik een tip dat ik navraag moest doen in een hotel want de manager had ze wel eens ingehuurd. Die manager werkte er niet meer, maar zijn opvolger vertelde dat ik het het best bij de "Chamber of Commerce" kon proberen. Het leek me onwaarschijnlijk: in Nederland zou ik op zoek naar een muziekgroep niet de Kamer van Koophandel bellen, maar ik was redelijk desperaat. En verdraaid: ik vond ze. Gelukkig had ik ook tijd om te fotograferen. Deze foto moet ik op Jekyll gemaakt hebben, eens het privébezit van steenrijke Amerikanen, nu een soort Marken, waar de minderbedeelden der aarde zich kunnen vergapen aan wat heel veel dollars eens vermochten.