8.6.07

Straatfeest

Het zal weer heven, ik meen het jaarlijkse straatfeest. Gister heb ik een brief in de bus gekregen met vijfentwintig uitroeptekens dat ik voor de veertiende juni betalen moet om een handvol lijtse kinderen op een springkussen boorten te laten want anders ben ik niet welkom en of ik maar een stereo(?) mee brengen wil. Ik word van zulksoort meedelingen altijden allerovergrijselijkst zenuwaftig, want wat zullen wij nu hebben? Ik wil zelfs weten of ik aan feestjes meedoe en bovendat toen ons kinderen lijts waren gingen wij met ons kinderen naar de boorterstuin, wij haalden de boorterstuin niet naar ons straat, want wij hadden voor gewoonte anderen niet overlastig wezen te willen. Verlenen jaar was ik er niet, maar ik heb al gehoord dat lijtse kinderen morgens om melkerstijd nog altijden omharrewarden. Wie heeft verlaat van dat? Geeneen zou ik zo zeggen. Ik gaan op 7 en 8 juli maar weer een paar dagen uit van huis naar Bontebok, daar heb ik geen last van luis en pluis.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule