8.6.10

Muzikale satire

Om muzikale satire te bedrijven moet je het genre dat je op de hak neemt tot in de puntjes beheersen, Biermösl Blosn is een Beierse groep, waar ik niet genoeg van kan krijgen, er staat dan ook een behoorlijk aantal CD's van hen in mijn platenkast. De Austin Lounge Lizards behoren ook tot mijn favorieten, perfect in het countrygenre met teksten, die de plunketyplunkliefhebber zullen verbazen. Hier volgt zo'n tekst:
"My Daddy was a man of letters
My Mama was a head of state
And when they got their chromosomes together
They gave me all of their recessive traits
I'm an embarrassment to evolution
My disposition is unstable and cruel
My blood's a catastrophic blend
'Cause I'm from the shallow end of the gene pool"

Dit liedje van de Austin Lounge Lizards heb ik op YouTube niet kunnen vinden (het staat op hun CD "Small Minds", Watermelon Records WM 1034), maar gelukkig zijn er wel wat andere optredens van hen te bekijken, dit is "Jesus loves me, but he can't stand you", en dat men ook het vokale bluegrassgospelgenre beheerst bewijst "Banjo Players in Heaven". Vanzelfsprekend steken de Austin Lounge Lizards op identieke wijze de draak met Texas, zoals Biermösl Blosn dat doet met Beieren, maar dan niet met hoempa, maar met westernswing, in "Stupid Texas Song".