1.6.10

Goys nieuws

Vandaag stel ik u voor aan de heer Retteketteroo, die het, ondanks dat hij op 't de basisschool moeilijk had met de tafel van 10, bracht tot hoofd van de afdeling belastingen van de goyse gemeente met geiwe. Over het jaar 2009 werd ik aangeslagen in de OZB voor 503.000 euro's. Na protest werd dat bedrag in een brief van 23 september 2009 teruggebracht tot 403.000 euro's. Nu wordt, zoals elke vaderlander weet, de OZB vastgesteld per 1 januari van het voorgaande belastingjaar en de verbijstering was dan ook groot, dat de waarde van mijn huis voor 2010 werd vastgesteld op 559.000 euro. Retteketteroo vond dus in tegenstelling tot de door hem aangestelde taxateur dat de woning 38% meer waard was en dat met terugwerkende kracht van bijna tien maanden. Toen ik opnieuw protesteerde veegde Retteketteroo mijn protest van tafel door ter vergelijking enige in geheel andere straten gelegen huizen op te voeren. Achteraf gezien mag ik nog van geluk spreken dat ik niet in Baarn woon en Retteketteroo daar als hoofd van de belastingen mijn huis ongetwijfeld met Paleis Soestdijk zou vergelijken.