13.3.12

Rotzooi

Even terug naar 1979. Ik maakte toen iedere woensdagochtend tussen 5 en 7 uur voor de VARA een radioprogramma voor vrachtwagenchauffeurs.  Behalve informatie over CAO-betaling, voeding en andere zaken was er ook muziek en dus vond ik in mijn postvak wekelijks de grootst mogelijke amuzikale rotzooi die een mens zich maar voor kan stellen, want zo dachten de platenbaasjes: vrachtwagenchauffeurs behoren tot een lagere mensensoort zonder enige smaak. Ik heb die rommel niet weggegooid omdat ik nogal een bewaarderig type ben. Vanmorgen vond ik de 45-toerenplaatjes terug, keurig op een stapel. Pleps met "Op een ouwe fiets moet je 't lere", Willem Schoone met "Heb jij het ook zo vaak", Kees Aktueel met "Wat jij wil", Jan Boezeroen met "Iedereen zegt dat ik drink", Bertus Bonk met "Ja, zo ken die wel weer",  Huug Hangop met "Je wordt weer vent in de shoarmatent", Tony Light met "Moest dat zo wezen" en Co Cactus met "Zeg het met bloemen" en dat zijn nog maar acht van de vijftig plaatjes. Klaarblijkelijk geneerden de heren zangers zich zo voor hun product dat ze zich steevast onder een pseudoniem afficheerden.