24.3.12

Rover op HBG

Wanneer voorgaand verhaal u bekend voorkomt, dan hebt u geen ongelijk: ik publiceerde het eerder op dit blog in januari 2008 en in mei 2011 nogmaals. Ik wilde vorig jaar melden hoe Dr. Windermeres onderzoek verliep, maar kwam er helaas te laat achter dat hij met een sabbatical vertrokken was naar Tokelau in de Grote Oceaan en het leek me ongepast hem daar lastig te vallen. Ik bleef echter goede hoop houden hem na terugkeer opnieuw te spreken en dat lukte, zij het met enige moeite, want Windermere is van universiteit veranderd en verricht zijn onderzoekingen thans aan de Universiteit van Holsworthy (Devon). Windermeres onderzoek bleek in Mousehole te zijn gedwarsboomd door twee afgunstige collega's, die zover gingen leden van Windermeres panel op pad te sturen met lek geprikte rugzakjes.
"Ik wil het daar niet meer over hebben, van de lucht werd ik niet onpasselijk, want daar was ik aan gewend geraakt, maar uiteraard wel van zulk gedrag. Het gaat toch tegen elke wetenschappelijke standaard in, het onderzoek van een collega te dwarsbomen, louter en alleen omdat deze met enige regelmaat de pers haalt. Ik moest in feite helemaal opnieuw beginnen, maar had geen enkele behoefte dat in Mousehole te doen. Gelukkig opende zich een mogelijkheid hier, in Holsworthy. Het betekende evenwel dat vanwege logistieke redenen het panel vervangen moest worden, men kan nu eenmaal niet verwachten dat deelnemers uit Mousehole en omstreken bereid zijn meermalen per week naar Holsworthy te komen om hun rubber rugzakjes te laten legen, maar dankzij de lokale krant, de "Holsworthy Post", heb ik inmiddels weer een vijftigtal deelnemers. Het onderzoek heeft echter een geduchte achterstand opgelopen, wel is de Austin 1100 inmiddels vervangen door een modernere auto, een Rover "Streetwise" uit 2004. Maar ik beloof,  dat zodra er nadere onderzoeksresultaten zijn, u daarvan op de hoogte te stellen", tot zover Dr. Windermere.