Tekno moet iets met Ford gehad hebben, want verhoudingsgewijs werden nogal wat Fordproducten in miniatuur gemaakt. Er reden tot in de jaren zestig veel vooroorlogse auto's in Denemarken, dat had alles te maken met hoge belastingen op nieuwe wagens. In die periode werden ook veel van die auto's door liefhebbers naar ons land gehaald, een groot aantal Nederlandse A-Fords had en heeft een Deens verleden. Ik heb zelf ooit een Chevrolet cabriolet (met dickey seat) 1938 uit het zuiden van Jutland geimporteerd.
Daarvoor reed ik een Ford V8 uit 1946. Tekno maakte daar bovenstaande taxiversie van. In het vooronder lag een V8 met de ontsteking op een onmogelijke plaats tussen radiateur en motor, het afstellen ervan was geen sinecure.
De qua cylinderinhoud grootste auto die ik ooit had was deze Lincoln, Tekno had hem een vaalrode kleur gegeven, ik heb hem overgespoten in kersenrood, de kleur van mijn auto, die ik kocht van iemand in Mariahoeve (Den Haag). De Lincoln was niet bepaald zuinig, maar wel comfortabel en snel: 180 km/u.
Tekno maakte natuurlijk ook een model van Fords "sportwagen", de Thunderbird.
Er was een hele reeks vrachtwagens die Tekno op basis van een 1939 Fordtruck maakte, dit is een cementmixer, met het grote wiel achter kan de mixer gekanteld worden.