14.6.12

Privacy

Een paar jaar geleden maakte ik per trein een rondreis door Frankrijk. Wat me opviel was, dat ik nergens luide telefoongesprekken hoorde van medepassagiers: zodra hun telefoontje ging begaven ze zich naar het balkon om het gesprek te voeren. In Nederland gaat dat anders, zo schijnt Jacob Kohnstamm, die waakt over onze privacy, iets te luidruchtig een boete voor de Nederlandse Teloorwegen in de trein besproken te hebben. Maandag onderweg van Den Haag Centraal naar Leiden deelde ik een compartiment met "Petronella Kwakernaak", die op luide toon drie zakelijke gesprekken voerde, er was een bespreking geweest met Theo en Edwin, het resultaat moest naar Tiny en het advies vrijdag naar René Marchand. Na even zoeken op het internet vind ik Marchand als senior  accountmanager bij KPN.