3.6.12

Reünie

Gister met BMRD (Bert Meerstadts Rail Debacle) ook bekend als Nederlandse Teloorwegen naar Breda, natuurlijk arriveer ik, dankzij te late treinen en gemiste verbindingen bijna een half uur te laat en staat er geen vervoer naar Hazeldonk, had ik mijn betrouwbaarder vierenvijftig jaar oude Traction Avant maar van stal moeten halen. Wat zoekt een mens ook op een zaterdagmiddag op de Nederlands-Belgische grens? Ik ben op weg naar een reünie van Middenoostenchauffeurs, niet dat ik zelf ooit van Aleppo naar Dubai gereden heb, maar in een lang geleden bestaan maakte ik een programma voor vrachtwagenchauffeurs en ik ben, net als twee jaar geleden, uitgenodigd en dus breng ik de middag door tussen mannen, die in de jaren zeventig wekenlang van huis waren en van wie een enkeling met een vrachtwagen zelfs naar Pakistan reed. Echte avonturiers, onder wie een tweetal uit het Grootbritse, met plakboeken en verhalen. Ik luister en kijk. 
 
Voor de loods staat een oplegger met een  Volvo type L37505 uit het eind van de,jaren vijftig,  niet dat die ooit door een woestijn heeft geploeterd, die staat er uit nostalgische overwegingen, net als een Triumph Bonneville uit 1972, waarop een van de deelnemers naar Hazeldonk is gekomen.
 
Er arriveert een DAF-torpedo uit 1967, inmiddels voorzien van een feestkleedje.
 Maar het hoofddoel is herinneringen ophalen en dat gebeurt in grote mate.