23.2.15

John Millard

Zaterdag kreeg ik een email  van John Millard, ooit aanvoerder van het meest energieke orkestje dat ik in een radiostudio gehad  heb. Maar dat moet zo'n twintig jaar geleden zijn en de Polka Dogs - want zo heette het orkestje - zijn al lang verleden tijd. Ze kwamen uit Canada en bij mijn weten verschenen er twee CD's "The Entertainers" met o.a. dit "Thirty Reasons" en "Songs from Ratbag" beide op Aural Tradition Records, beide zeer, zeer aanbevolen. Daarna werkte John Millard met Happy Day (beide CD's op het label Happy Day). Maar dit alles was geen aanleiding om mij een email te sturen, nee, hij attendeert me op een optreden samen met Waleed Abdulhamid, een sinds 1992 in Toronto wonende maar in Sudan geboren multi-instrumentalist. Beiden zingen, eerst John Millard met "Slag Heap Love", dat in een andere versie op de CD "The Entertainers" staat, en daarna Waleed Abdulhamid met "Sim Sim".