V.l.n.r. Lincoln "Continental", Ford "Thunderbird", Nash "Ambassador" en Nash "Metropolitan".
Was in 1940 het achteropgeschroefde reservewiel bij de meeste auto's verdwenen, verscheen het geïntroduceerd op de oorspronkelijk voor Henry Fords zoon Edsel persoonlijk bedachte vacantievoiture op basis van de Lincoln "Zephyr" opnieuw, maar iedereen, die in de winter van 1938-'39 de auto zag, raakte dermate enthousiast dat de wagen in normale productie ging en bij de Forddealers stond. De "Continental" had net als de "Zephyr" een op de V8- gebaseerd V12-motor, die voor nogal wat problemen - o.a. onvoldoende koeling - zorgde. Maar het chique en sportief, bovenal Europees en exotisch gevonden, achterop geplaatste reservewiel maakte onder de naam "continental kit" furore. Fords legendarische "Thunderbird" ontworpen door Frank Hershey, in 1955 verschenen, had een achterop geplaatst reservewiel en ook Nash in Kenosha deed aan de rage mee, niet alleen zat de "continental kit" op de afgebeelde "Ambassador" uit 1954, maar ook op de uit hetzelfde jaar daterende "Metropolitan", een in bij Fisher & Ludlow in Birmingham (Engeland) gefabriceerde kleine Nash, die door Austin in Longbridge van een A-40-motor werd voorzien.
Ford "Thunderbird"