8.7.18

Micheline 3

Micheline Type 11
Tegelijkertijd met  Type 5 ontwikkelde Michelin in 1930 het minder fraai ogende Type 6 (voorzien van een 40 CV Panhardmotor) dat 18 passagiers kon meenemen. Vervolgens  verscheen Type 7 (net als Type 5 met een Hispano-Suiza motor,), de vorm is duidelijk  anders, het lijkt op een trekker met oplegger, de trekker heeft drie assen, de oplegger twee en heel belangrijk er is plaats voor meer passagiers.  Het trekker-en-opleggerconcept wordt gevolgd en met Type 9 worden uitgebreide tournees ondernomen, eerst in Engeland, maar ook in Italië en er wordt zelfs een Micheline verscheept naar de Verenigde Staten. Autofabriek Minerva in Antwerpen neemt een licentie en Type 11 verschijnt in ons land in Utrecht en Arnhem. Zwitserland  Scandinavië, Oostenrijk, Polen, Hongarije en Tsjechoslowakije maken eveneens kennis met het fenomeen: een railvoertuig op rubberbanden.
Micheline Type 11 met op de achtergrond Type 5