24.1.21

WIKIPEDIA

Wim Bloemendaal (1936) is een Nederlands radiomaker, muziekkenner en muziekverzamelaar. Hij groeide op in een progressief joods milieu in Friesland en werkte vanaf eind jaren 50 een aantal jaar als muziekleraar op een ULO-school.[1]  

Wie mij zoekt op Wikipedia en naar mijn verleden kijkt, vindt juist- en onjuistheden: radiomaker, muziekkenner en muziekverzamelaar, dat klopt  aardig, maar de rest in onzin. Ik ben geboren in Amsterdam, vertrok via Vierhouten in 1941 naar Drachten  en bracht daar de rest van de oorlog door. Eind 1945 verhuisde ik  naar Leeuwarden, om  medio 1953 naar Den Haag te gaan. Ik gaf een blauwe maandag muziek op een ULO-school, maar daar kwam al gauw een eind aan want  volgens het hoofd van de school was mijn uitgangspunt: muziek waarvoor de leerlingen belangstelling hadden, onjuist . Ik gaf twee jaar Nederlands, Geschiedenis en Biologie en vertrok daarna naar een LOM-school, waar ik het naar mijn zin had. Na een jaar bij de NJG gewerkt te hebben en nog drie maanden Buitenschool volgde mijn loopbaan bij de omroep. Ook het opgroeien in een progressief Joods milieu is onjuist, mijn moeder was een Friezin.