12.2.11

Marcherend door Georgia

Er zitten muziekstukjes in mijn hoofd, ze zijn verankerd aan programma's, maar soms weet ik niet meer aan welke programma's. Het is te lang geleden. "Marching through Georgia" is zo'n melodie. Het was de herkenningsmelodie van een programma voor de strijdkrachten, maar ik weet niet meer welk, want ik herinner me een uitzending gericht op de troepen in Indiƫ, door de week 's avonds om een uur of half zeven en een uitzending voor de strijdkrachten, ter land, ter zee en in de lucht van Roel Balten, iedere zondag om even na enen. Het was een stevige mars, maar op zoek naar meer westerse muziek uitgevoerd door Japanners kwam ik deze versie van "Marching through Georgia" tegen. De mars werd gecomponeerd door Henry Clay Work aan het eind van de Amerikaanse burgeroorlog.