4.2.11

Potifar 46

"Belangrijk is dat we, voordat Farine de Reau en Tuinhekje hier zijn, razendsnel even mijn prioriteiten stellen. Eerste punt van aandacht: dat Afghaanse kind in Leeuwarden, Zandhaas of zoiets, moet hoe dan ook het land uit. Ik laat me niet door ene uit Maastreech weggestuurde Phlip Vinyls voor de gek houden. Tweede punt van aandacht: Farine de Reau moet leren zijn bek te houden, want zo'n opmerking over snelle overdracht in Egypte door Boebidrak of zoiets slaat nergens op, wat wil hij eigenlijk: de Moslim Broederschap aan het bewind? Is hij helemaal van de pot gerukt? Ik ga hem en Tuinhekje vertellen dat ik ze van nu af aan strakker aanlijn. Ik laat me niet piepelen door die twee. Gedogen schept verplichtingen en als Farine de Reau en Tuinhekje hun verplichtingen jegens mij vergeten dan blaas ik het kabinet op, dan komen er nieuwe verkiezingen en dan zullen we zien wie dit volk in werkelijkheid leidt. Farine de Reau kan vervolgens solliciteren naar het burgemeesterschap van Wassenaar, dat hij van mij natuurlijk niet krijgt en Tuinhekje kan in de rij gaan staan voor een commissariaat bij luierfabrikant FietjeFlanel."
"Heel goed Grote Boentoet", zei Pinus.