6.2.11

Potifar 47

"Maar", vervolgde Pinus, " er is toch een ding, waar ik u aan moet herinneren: Krepptrett de Ruche, de televisienieuwsmogol stapt binnenkort op en u weet, u hoeft maar een wind te laten of er staat een snuivende journaalreporter met de uitroep 'Ha, Bûntût No.5' op de stoep. Dat zou onder een andere eindredacteur wel eens kunnen veranderen. Wij moeten er voor zorgen dat De Ruches opvolger ons met even veel sympathie blijft volgen, vindt u niet Grote Boentoet? Per slot van rekening bent u, zoals u uzelf op uw Engelstalige website omschrijft de "Dutch freedom fighter". U bent de Nederlandse Nelson Mandela."
Pinus boog en kuste de schoenen van de Grote Boentoet en zei: "Ik ga, waar u gaat".
"Juist", zei de Grote Boentoet, "want ik ben de weg, de waarheid en het leven, alleen schijnt dat nog niet overal door te dringen. Maar ik houd goede moed en beschouw de rechtzaak als een loutering, waaruit ik alleen maar sterker te voorschijn kom. De Amsterdamse rechtbank is mijn Golgota, Pinus! Ook mij wil men kruisigen."