27.12.11

Crisis in het Gooi II 14

Omdat ik voorgaande dagen redelijk wat money had uitgesplashed, besloot ik beide kerstdagen wat rustiger aan te doen, a bit of televisie op de kamer met wat rijk belegde broodjes en Lebkuchen to nibble on. Ik had ook weinig zin aan te schuiven bij volslagen strangers om het zogenaamde kerstmaal te genieten. Gelukkig kwam ik na een lange worsteling met het apparaat er achter, dat ik  behalve de Duitse televisie ook BBC 1 kon receiven. Niet dat dat great joy teweegbracht, want gisteravond viel ik in een programma met inspecteur Frost die nu clearly iets anders doet. Jammer, want ik keek altijd graag naar dat detectiveprogramma, maar ik hoef hem niet in zijn underwear te zien. Daarna ben ik nog even uitgegaan, curious naar het Münsterse nachtleven. Maar ja, wat happens als je als vrouw alleen een bar ingaat? Ogenblikkelijk verscheen er een man in blazer met daaronder een shirt in paisleypatroon, wit boord en striped regimental tie (over bad taste gesproken!), die mij een drankje wilde aanbieden. "I like to buy my own drinks", heb ik geantwoord. Een antwoord in het Engels geeft mij always een advantage. My English is better than that of the average Duitser. Hij probeerde nog wel een conversation te starten, maar droop at last af. Ik heb een Asbach Uralt genomen. Vervolgens verscheen een zeer kale heer die beide kerstdagen vermoedelijk onder de zonnebank had doorgebracht en afgrijselijk naar, zoals mijn vriendinnen in 't Gooi het vroeger noemden, au-de-kolonie, stonk, met hetzelfde offer: "Was möchten Sie trinken? "Helaas bleek deze Duitser reasonable Engels te praten, dus ik was niet directly van hem af  en hij begon zelfs wat opdringerig te worden en hij legde zijn hand op mijn schouder. Daar houdt Barbara niet van. Ik kan dan behoorlijk assertief zijn en heb hem met een welgemeend "Fuck off" weggestuurd. Ik heb nog een Cuarenta y tres gedronken en een taxi naar het hotel genomen.

Barbara Lebber - Beck, Münster