17.12.11

Crisis in 't Gooi II 8

Weet je waar ik echt total sick van word? Ben net terug uit Laren en het borrelt nog na in my head. Sick van die coats, die vrouwen er laten uitzien als Michelinmannetjes, want een betere omschrijving heb ik er niet voor.  Jassen met merkwaardige horizontale plooien, die ingenomen zijn, eronder en erboven ontstaan zodoende weirde bolllingen. De jassen zijn dan ook nog gemaakt van een of ander glitzy material en hebben een bontkraag. Poor taste, very poor taste. Maar voedt dit volk maar eens op. Ik kwam Caroline, dochter van een vriendin uit Huizen tegen, ze heeft tijdens de koffie, waarvoor ze mij uitnodigde, een half uur lang tegen me aan zitten zeuren over het feit dat ze met ingang van 1 januari aanstaande moet ophouden met werken omdat zij en haar man Diederik de kinderopvang niet meer kunnen betalen. Net een Porsche Panamera Turbo S aangeschaft (voor 216.800,00 eurootjes, ik heb het even nagekeken) voor hem en een Porsche Carrera 4S Cabriolet voor haar à raison van 156.699 eurootjes (heb ik ook even nagekeken) maakt samen, als ik me niet vergis 373.499 eurootjes. Jesus. Ik heb alleen maar gelistened, want wat kan je anders. Als hun kids niet zulke verwende krengen waren, had ik aangeboden ze een middag in de week uit te laten of zo.

Barbara Lebber - Beck, Blaricum