23.12.11

Ongepaste vrolijkheid

Er zit een Roemeense accordeonist in de stationstunnel die naar de perrons leidt in Naarden-Bussum en hij speelt de sterretjes van de hemel. Terwijl mijn vrouw hem geld brengt, blijf ik met de heer Ozenfant in de stationshal. Daarna gaat mijn vrouw naar de AH To Go, daar mag de heer Ozenfant niet naar binnen, ik blijf luisteren, want de man is echt goed. Plotseling zie ik vier zwarte broekspijpen voor de man verschijnen en zijn spel houdt op. De teloorwegpolitie (want de zwarte broekspijpen behoren daar aan toe) deelt een bekeuring uit, want te veel vrolijkheid is klaarblijkelijk in deze tijd buitengewoon ongepast. Samen met de heer Ozenfant rep ik me naar  beneden, maar mij wordt ogenblikkelijk duidelijk gemaakt, wanneer ik opmerk dat de accordeonists muziek niemand hindert, dat ik de heren bij de uitoefening van hun arbeid lastig val. Uit betrouwbare bron weet ik dat iedere dag drie tot vier fietsen uit de gratis rijwielstalling bij het station worden gestolen, maar in die stalling heb ik de teloorwegpolitie nog nooit gezien.