13.12.11

Crisis in 't Gooi II 5

Ik heb vlooien of in any case een vlo. A nuisance natuurlijk. Ik weet niet of Maria hem binnen gebracht heeft of dat ik hem te danken heb aan een kort bezoek aan een thirdworldshop, waar ik een moment inside was om een kerstster te kopen, want ik wil wel wat festives in huis hebben. Een boom zit er however dit jaar niet in. Ik zie me op de 25ste al helemaal alleen zitten onder een dressed up den. Bovendien heb ik nog steeds plannen om me even uit de voeten te maken. Ik had vroeger nooit last van vlooien, die zochten Bastiaan altijd op, maar nu hij weg is moeten ze klaarblijkelijk mij hebben. Ik vind zo'n beest altijd a problem, want je kan toch moeilijk naar de drogist met de mededeling: ik heb een vlo en wat doe ik er aan, too shameful. Zo'n man schaart je ogenblikkelijk in bij een lagere klasse die zich voortdurend ongelukkig krabt, en volgende week heb ik van dezelfde man toiletpaper nodig. Ook dat vind ik al vrij lastig aanschaffen. Ik heb no idea hoe andere mensen dat doen. Gelukkig vond ik in het gootsteenkastje nog een spuitbus met een spulletje tegen vliegende insecten, dus ik doe het daar maar mee. Ik heb de slaapkamer in een forse nevel gezet en de deur dichtgedaan, ik zie vanavond wel verder. Mijn benen zien er trouwens niet uit. Vol red bites.

Barbara Lebber - Beck, Blaricum