19.12.11

Crisis in het Gooi II 9

Toch maar goed dat ik mijn notebookje heb meegenomen, zodat ik vanuit mijn comfortabele hotelroom in Münster in contact kan blijven. Ik heb namelijk besloten een paar dagen weg te gaan om in de juiste Christmassfeer te komen. Nou van die sfeer lusten ze hier in Münster  wel pap, er zijn zelfs several Weihnachtsmarkten vol ballen, glühwein en andere zaken waar het in Blaricum aan ontbreekt. Gistermorgen vroeg, rond elf uur vertrokken en om drie uur hier ingecheckt, met een view over de voormalige stadswallen, die nu als wandelpromenade in use zijn. Gister nog even de city in en daarna in het hotel gedined, for the first time in my life een appel-mosterdsoep gegeten. Nice! Ik denk dat ik hier straks een winterhoed ga kopen.  De zaken zijn aanmerkelijk chiquer dan in het Gooi en de keuze is enorm. Het personeel lijkt me ook veel politer, hier word ik in ieder geval met Sie aangesproken, alleen dat al maakt een enormous verschil. Want Jesus Christ, wat word ik ziek van het geje en gejou in Nederland. Ik heb nog een moment overwogen met de trein te gaan, maar dat betekende minimaal twee keer overstappen, en zeg nou zelf, wie wil dat soort hassle met twee suitcases, dus ik ben maar met de Prius gegaan, die ik in de hotelgarage voor 25 eurootjes per nacht heb kunnen parken.

Barbara Lebber - Beck, Münster