21.12.11

Crisis in het Gooi II 10

Ik heb om de sadness te te verdrijven gister fors aangeschaft, een prachtige bontmuts, de verkoopster zei zoiets als "biber" dat zal wel bever betekenen, in heel Nederland is zoiets niet te koop, dus die muts gaat opzien baren in het Gooi. Nog twee andere hoeden  gekocht, alles samen voor 1332 Euro. Omdat ik weinig lust had om de hele dag verder in het hotel te blijven hangen, ben ik eerst maar nog eens langs de Weihnachtsmarkten gewandeld en hier en daar een een glühweintje gepakt. Dat spul hakt er toch wel in, hoor.  Daarna ben ik gaan lunchen in een eenvoudig etablissement en omdat ik toch een beetje om de centjes moet denken heb ik een portie Schlupfnudeln mit Röstzwiebeln besteld. Niet om over naar huis te schrijven en het glas wijn dat er bij geserveerd werd was dat ook niet. Nu ja, het kan niet altijd meezitten. Gisteravond dus mijn licht maar elders opgestoken en I ended up in een gelegenheid met een very weird name, die ik me niet kan herinneren, maar er was gans met groene kool en dat seems to be a Westfaalse speciality in this time of the year. Vooraf gerookte zalm op boerenmanier bereid, Bauernart noemen ze zoiets. Als de boeren er hier zo goed van eten dan blijven de vaderlandse farmers toch ver achter, dat wil ik wel even vastgesteld hebben. Ik heb er een lekker slurpwijntje bijgenomen, het flesje was niet goedkoop, maar zeer drinkbaar en daar gaat het tenslotte om. Aan de hotelbar heb ik nog, vanwege de naam, twee Bommerlundertjes genomen, zodat ik ietwat onvast ter been te bed raakte.

Barbara Lebber - Beck, Münster