4.12.11

Hallucineren


Zo nu en dan raadpleeg ik het internet om op de hoogte te blijven van wat anderen te melden hebben over cairnterriers, want het welzijn van de heer Ozenfant is belangrijk. Ik weet dat anders, dan wat sommigen melden, de heer Ozenfant niet bijster veel opheeft met bepaalde honden: stompsnuitigen, zoals boxers, behoren niet tot de honden die hij waardeert. Het aardigst is hij tegen soortgenoten: West Highland Terriers, Yorkshire Terriers en Norwich Terriers. Vorige week zondag maakte hij kennis met een beagle, dat ras staat vermoedelijk nu op heer Ozenfants lijstje met een grote rode stip, want de beagle ging ogenblikkelijk in de aanval en heer Ozenfant stoof op vier poten meteen achteruit zonder een enkel geluid, terwijl hij normaliter flink van zich afblaft. Vanmorgen las ik dat cairnterriers hallucineren. Dat is interessant, want hoe constateer je dat? Ik weet dat wanneer hij slaapt hij wonderlijke, hoge geluidjes maakt: heer Ozenfant piept en doet dat niet een keer, maar regelmatig. Ik neem aan dat hij droomt, maar hallucineert?