9.12.11

Crisis in 't Gooi II 3

Het blijft natuurlijk weird dat de Here Jezus aan mijn achterdeur hangt, maar gelukkig maak ik noch een van mijn vriendinnen gebruik van die deur, het zou volslagen anders zijn wanneer Maria een verjaardagskalender met het een beeltenis van Johannes Paulus II op het toilet zou willen hangen en je voortdurende je behoefte zou moeten doen onder het wakend oog van die zegenende Pool. Ik heb inmiddels een tegenzet beraamd en ben dus gister even met de Prius, waarvoor ik de Smart heb ingeruild, naar Bussum, waar ze nogal wat lifestyleshops hebben, gestoven. Behalve allerlei tamelijk lachwekkende meubeltjes hebben ze in de meeste shops ook Boedha's en daar ging het me nu exact om. Ik heb er immediately tien in verschillende maten gekocht en ze overal in het huis gedropt. Ik zal Maria wel krijgen. By accident kwam ik in een van de shops Simone tegen, vele jaren jonger than me, maar onze neuzen punten in the same direction. Ze is een half jaar geleden gescheiden en heeft nu een veel younger boy friend, die op kids past terwijl zij iets nuttigs doet, maar wat precies begreep ik niet. Dat hoeft ook niet of course als er maar money bij Simone binnenkomt. Simone en ik zijn even een mochachino gaan drinken in een recent geopend etablissement in Bussum, maar het is in dat dorp eigenlijk pure armoede. My God, personeel daar denkt meteen dat het op gelijke voet met de klant staat en je tutoyeert. Simone raakte niet uitgebabbeld over haar boy friend, een zekere Vincent die virility paart aan stupidity, maar zo zei Simone: liever een vent die goed is in bed is dan eentje die foutloos de tafel van twaalf op kan zeggen, van dat laatste soort had ze voorlopig genoeg. Misschien moet ik ook eens om me heen gaan kijken?

Barbara Lebber - Beck, Blaricum