24.12.11

Crisis in het Gooi II 12

Omdat ik geen  zin had mijn zaakjes in te pakken en af te reizen naar een ander hotel, had ik yesterday het volgende smart plannetje bedacht: take the train en dat heb ik gedaan. Damned handy hoor. En zo zat ik gisterochtend om even na tienen in zo'n razendsnelle, witte trein richting Düsseldorf, want ik herinnerde me dat ik  alweer een aantal jaren geleden daar leuke dingetjes had gekocht op de Kö. Nou er is nog niks mis met mijn geheugen, de firma Altzheimer heeft nog geen vat op mij. Ik heb me echt moeten beheersen om niet volledig loos te gaan. Ze noemen Düsseldorf not for nothing the fashion capital of Germany en met de lunches is ook niets mis. Het geld vloog letterlijk mijn pockets uit, wil ik maar zeggen. In Blaricum zullen ze straks hun ogen uitkijken en dat zorgt in advance voor een lot of fun. Ik ben ook even binnen geweest bij Bittner, de zaak voor choc-a-holics. En dan dat domme Gooise volk maar denken dat ze in de P.C. op gezag van oom Jort een leuk bonbonnetje kunnen kopen! Vergeet het maar. Ik heb op de Kö nummertje 60 flink wat pralines ingeslagen. Het enige nasty ding was, dat ik alles wat ik had aangeschaft aan kleertjes enzo met me mee moest slepen omdat ik de Prius in Münster had laten staan. Gelukkig brachten taxi's relief. Het was een pracht dag, maar ik  denk dat ik vandaag maar in Münster blijf, al komt de glühwein me langzamerhand de neus uit.

Barbara Lebber - Beck, Münster