8.4.13

Neus 3

Ik toetste het nummer van de politiepost nog maar eens in, want ik herinnerde me bij Kies 9 iets gehoord te hebben over te luid gespeelde muziek en in de wetenschap dat mijn neus dol is op hawaiimuziek zou hij dus best eens achter die klanken daarvan kunnen zijn aan geheupwiegd. Niets is mijn neus vreemd, ook huladansen niet. Na zo'n driekwartier was ik opnieuw bij Kies 9: "Als u zeer ernstige geluidshinder van muziek ondervindt." Ik toetste negen en kreeg, het was te verwachten, opnieuw een keuzemenu.
"Kies 1. Als het om te luid afgespeelde zigeunermuziek gaat."
"Kies 2. Als het om het te luid afgespeelde "Layla" van Eric Clapton gaat."
"Kies 3. Als het om het te luid afgespeelde Forellenkwintet van Schubert gaat."
"Kies 4. Als het om het te luid afgespeelde 4'33'' van John Cage gaat."
"Kies 5. Als het om het luid afgespeelde hawaiimuziek gaat."
Ik drukte razendsnel op toets vijf, doodsbenauwd dat de verbinding zou worden verbroken. Natuurlijk volgde weer een keuzemenu, bij het woord menu denken Nederlanders niet langer aan de spijskaart in een of andere eetgelegenheid maar aan de toetsen van hun telefoon. In Rotterdam schijnt een nostalgische actiegroep te zijn opgericht: "Terug naar de draaischijf", maar dit terzijde.
"Kies 1. Als het om te luid afgespeelde muziek van de Kilima Hawaiians gaat."
"Kies 2. Als het om te luid afgespeelde muziek van de Mena Moeria Minstrels gaat."
"Kies 3. Als het om te luid afgespeelde muziek van Sol Hoopii gaat."
Ik dacht: "Ze hebben bij de politie toch verdomd veel werk van hun keuzemenu's gemaakt.  Tengevolge daarvan lijkt het me niet onverstandig, om toch voldoende blauw op straat te houden, de trottoirs blauw te schilderen.  Alhoewel oranje pakken voor de prinsemarij ook perfect zouden zijn. Oranje wordt in ons land toch al veel gedragen en het verbroedert alles en iedereen, niet waar?"
"Kies 4. Als het om te luid afgespeelde muziek van Roy Smeck gaat."
"Dat gaat toch flink ver", vond ik. De samensteller van het keuzemenu moest een kenner van het genre zijn.
"Kies 5. Als het om te luid afgedraaide muziek van Gabby Pahinui gaat."
Hebbes.