14.4.15

Cord

Hier staan ze naast elkaar links de Cord 810, rechts de Hupmobile Skylark. De 810, ontworpen door Gordon Buehrig was voorwielaangedreven met een Lycoming V8 met een inhoud van 4730cc. Wonderlijk genoeg was  het geen succes: er zijn van de 810 en 812 maar 2320 exemplaren verkocht. Misschien lag dat ook aan het feit dat de auto bekend werd als de coffin-nosed Cord, een auto gemodelleerd naar een doodskist. De koplampen waren intrekbaar. Toen Graham en Hupmobile dezelfde carrosserie gingen  gebruiken werden normale koplampen geïntroduceerd en werd de neus gewijzigd. Van de achterwielaangedreven Grahams (met een zescylindermotor) werden in 1940 en '41 1859 exemplaren verkocht, van  de eveneens achterwielaangedreven (ook met een zescylindermotor) Hupmobile slechts 314 exemplaren. Dat de verkoop enorm tegenviel lag aan het feit dat het heel lang duurde voordat de Graham-Hupp 'assembly line' goed functioneerde, waardoor bestelde wagens werden afbesteld.