26.2.07

Mark Spoelstra


"White Winged Dove" staat op de Elektra-elpee "Folksong '65". Vorig jaar, nadat ik de Dylandocumentaire had gezien, heb ik de biografie van de schrijver/zanger/gitarist in de hoes van de elpee gestopt. Ik heb toen zelfs een paar keer contact met hem opgenomen, want zijn Friese naam Mark Spoelstra intrigeerde me. Het zou toch prachtig zijn als iemand die ooit samen met Bob Dylan had opgetreden, voor een televisieprogramma zou terugkeren naar het land van zijn voorvaders? Maar de Friese mediamoguls waren niet geinteresseerd, sterker nog ze beantwoordden mijn suggestie noet eens. Nu hoeft en kan het niet meer, want ik kreeg vandaag deze email:

Dear Friends,

Today my father passed away here in his lovely but modest home in the Sierra Foothills of California. There was snow on the ground and we could see the trees which surround the house like sentinels sway with the force of another approaching storm. We held him as he left us and I know he had no fear and felt no pain, and even though his life was cut short he found the strength to remind each of us that he loved us. I will miss him greatly.

Regretfully,

Joshua Spoelstra