26.2.07

It giet oan

Gisteravond heb ik mij voort en dadelijk om halve negenen samen met buurvrouw Klaver in haar huis daalgezet om naar “It giet oan” te zien. Dat was een heel grote flater, niet dat ik bij vrouw Klaver in de huis zat, maar dat wij de tillevisie aan hadden, want wat hadden de Hollanders zich weer van ons Elfstedentocht mondriem gemaakt. Ik zei tegen vrouw Klaver: ik kan over zulks puur lelijk worden, ik moet er haast van spuien. In het voorste plek zien ze naar ons alsof wij aardappelkevers zijn met ons reedrijden en dan nemen ze met haar malle meneuvels er helendal beheren van, krekt zoals ze dat met de tocht zelf ook gedaan hebben, de overkomelingen. Zit een vrouwmens wat uit te leggen, krijgen ze het in haar hersens om dwars door dat vrouwmens petaar een heel orkest marsken te laten. Het was weer allerovergrijselijkst en ik ben nog altijden blij dat ik mijn eigen tillevisie naar de bijkeuken geavanceerd heb.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule