15.2.07

Regering

Gisteravond vrouw Van der Wal over de vloer, ze wou al zo graag weten wat ik van het nieuwe kabbenet dacht. Nou, heb ik gezegd, ze krijgen van mij de ben ik fit van de dauw, dat zei bovenmeester Bron ook altijden als hij nog een schoftje nadenken wou. Ik heb die kopjes in de krant bezien en ik heb vanzelfs nou al een mening over goedens. Zo'n Balkenende die doet of hij het licht nu krekt gezien heeft met zijn sekondant Verhagen, die het als kind al achter de armtakken had. Over Bos kan ik ook niet een protte goeds zeggen, ik hou niet van mannetjes die het een zeggen en het andere doen, maar allergelukkigst genoeg ben ik niet met hem getrouwd, want zulkzowat zal vrouw Bos veel argewatie bezorgen. Ze verwachten al veel van een van de mannen, zijn naam is mij doorgegaan, die niet in God gelooft, ja, wat anders als je eerst allenig maar fijnen in de regering doet.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma