20.2.09

Tie-En-Tie

Nutsbedrijven, die ons geld verjubelen door hun bestelautootjes in meer dan een kleur te laten rondrijden, verdienen op zijn minst argwaan. Ik noem er twee NUON en TNT, overigens nog een geluk, dat laatstgenoemd bedrijf ter verhoging van de spellingsverwarring niet AEA heet. Al eens een klacht bij deze meerkleurigen trachten te deponeren? Trek er maar een dagdeel voor uit! Deze week was het weer raak: een uit Metslawier op vrijdag verzonden poststuk kwam op zaterdag en ook op de dagen daarna niet aan. Nu stuurt TNT ter besparing van kosten en ten gerieve van de aandeelhouders op zaterdag kleuters op driewielertjes in plaats van normale, volwassen bestellers op pad en een van hen strooide al eens drie aan mij gerichte brieven op het plaveisel, die gelukkig dankzij een attente buurman mij alsnog bereikten, een ander voegde, zeer waarschijnlijk, twee aan mij gezonden CD's aan zijn verzameling toe. In de brief uit Metslawier zat een t-shirt, natuurlijk ook een leuk hebbeding voor de zaterdagse, minderjarige bijklusser. Via de website van TNT blijkt het indienen, zelfs na herhaalde pogingen, van een klacht onmogelijk. omdat het klachtenformulier niet valt te downloaden. Ik besluit te bellen, dat heeft de nodige voeten in de aarde, want TNT is dol op multiple choices en gooit me vervolgens in de wacht. Uiteindelijk meldt zich mevrouw Pakje geboren Boter te Leeuwarden, u kent dat type: een speciale maandenlange training gehad in het bijzonder erg vinden wat de klant is overkomen, maar uiteindelijk niets voor de klant kunnen betekenen. Pakje - Boter zal bellen met het bestelcentrum in mijn woonplaats, dat kon ik, toen we nog een onverkwanselde PTT hadden, zelf, maar dat lokale telefoonnummer is, net als het telefoonnummer van het spoorstation, uit het telefoonboek verdwenen. Waarom makkelijk maken als het ook moeilijk kan? Ik stel vast dat TNT drie aan mij gerichte poststukken op straat strooit, tot twee keer toe een CD in het niets laat verdwijnen, een t-shirt zoek maakt en daar uiteindelijk mevrouw Pakje geboren Boter een excuus voor laat mompelen.