12.2.09

Sellers

Goed, goed U moet er even de tijd voor nemen, maar het is de moeite waard: dit interview uit 1974
van Michael Parkinson met Peter Sellers. Voor me op tafel ligt 'The life and death of Peter Sellers' van Roger Lewis, de meest liefdeloze biografie, die ik ooit gelezen heb en ik houd van het genre, dus ik heb er een fors aantal gelezen. Het boek telt 1060 pagina's, maar ik heb het vier jaar geleden op bladzij 620 weggelegd en sindsdien geen enkele aanvechting gehad het boek weer open te slaan. Sellers, de man met de vele stemmen en de bijna evenveel gezichten, praat, wonderlijk genoeg, met Parkinson, ook over persoonlijke zaken, zoals zijn mislukte huwelijken. Het is dus niet, zoals we van hem gewend waren, Sellers overleed in 1980, alleen maar lachen. Het interview is in vier delen te bekijken.