Je zou veronderstellen, dat andere fabrikanten zicht in de strijd tussen Jeantaud en Jenatzy zouden mengen, maar dat gebeurde niet. In plaats daarvan werden snelheidswedstrijden tussen steden georganiseerd, die zorgden vanzelfsprekend voor meer publiciteit. Pas in 1902 wordt in Achères het gevecht weer opgevat, Rolls (jazeker, de Rolls van Roll-Royce met een Mors) en VanderBilt met een Mercedes-Simplex doen een gooi, maar beide pogingen worden door Automobile Club de France niet erkend.
Het Paasei van Serpollet
Op 13 april 1902 verbetert Leon Serpollet met een stoomauto, bijgenaamd Oeuf de Pâques van het merk Garner-Serpollet, op de Promenade des Anglais in Nice het record, het komt op 120,80 km/u.
Later dat jaar wordt het record met kleine stapjes verhoogd met een Mors, die de aan de wedstrijd Parijs -Wenen (gewonnen door Marcel Renault met een Renault) had deelgenomen, door respectievelijk VanderBilt, Fournier en Augières. De Mors is de eerste auto met een benzinemotor, die in de recordannalen kan worden bijgeschreven.