Op 17 juli 1903 wordt de strijd om het snelheidsrecord voortgezet. Er meldt zich een nieuwe deelnemer Arthur Duray met een Gobron-Brillié, een wagen die eerder dat jaar had meegedaan aan de laatste stad-tot-stadwedstrijd Paris - Madrid, een race die door de Franse regering gestopt was in Bordeaux, vanwege het grote aantal ongevallen.
Gobron-Brillié 1899
Gobron-Brillié was de eerste fabrikant van benzineauto's, die beweerde dat zijn auto's volledig trillingsvrij waren, dat zou komen doordat de wagens van twee zuigers per cylinder waren voorzien. De eerste auto's van het merk hadden nog een bijzonderheid, ze waren niet voorzien van een carburateur en zouden zowel op benzine als alcohol kunnen rijden.
Vanaf 1901 deed de fabriek mee aan wedstrijden, eerst aan Parijs - Berlijn, daarna aan Parijs Wenen. Arthur Duray reed op 17 juli in Oostende 134,32 km/u en later dat jaar, op 5 november in Dourdan 136,36 km/u.