Als ik het goed heb stond Le Mans 35 in mei 2009 op dit blog. Niet dat er in de afgelopen zes jaar geen modellen van auto's die in Le Mans gereden hebben zijn verschenen, maar ze waren of te prijzig of voor mijn verzameling niet interessant genoeg, want wat het laatste betreft, wat er de laatste veertig jaar vierentwintig uur in Le Mans rondreed, is niet aan mij besteed. Maar deze Adler "Super Trumpf Rennlimousine" die in 1938 met racenummer 28 - en met de heren Orssich en Sauerwein - op de zesde plaats eindigde wel! Een jaar eerder waren dezelfde heren met een identieke wagen eveneens op plaats 6 geëindigd, de motor was een viercylinder die sinds 1934 ook in de gewone "Trumpf" zat, maar de carrosserie van de "Rennlimousine" was voor de jaren dertig extreem gestroomlijnd. De Hongaarse ingenieur Paul Jaray deed eindelijk zijn invloed gelden, al vind ik zijn naam niet genoemd in de de Duitse boeken waarin ik naar gegevens over de auto speur, maar dat kan natuurlijk te maken hebben met het feit dat Jaray van joodse origine was.