17.8.15

Jane VIII

Ik was er vanaf het begin af al bang voor dat ik één van de vrienden van Otho Scott niet zou kunnen achterhalen en dit is de eerste, Lewie H. Richards, die op 26 october 1886 het volgende schreef: "Our friendship has budded on earth, may it blossom in Heaven". "Lewie", wat een merkwaardige spelling, want normaal wordt in de Verenigde Staten die naam op precies dezelfde wijze geschreven als die van  de befaamde spijkerbroekenfabrikant. Over de  toegevoegde e wil ik het niet hebben, maar die w in plaats van een v is vreemd. Is Lewie een Louis, die net als sommige Nederlanders die Charles heten hun naam als Sjarrels schrijven of een John, die ondertekent met Sjon. Ik kom er niet achter en erger nog, ik kan Lewie in geen van de lijsten van geboorten en volkstellingen vinden.