26.8.15

Jane XVIII

Tien bladzijden blijven onbeschreven voordat Dell White op 22 october 1886 het volgende rijm in Otho's album noteert: "May peace and happiness be your lot As through this world you trot, trot, trot." In de kantlijn lees ik: "Rhetorical day". Op zoek naar wat zo'n dag dan wel mag inhouden in Chagrin Falls krijg ik nul op het rekwest. Trouwens noch de voornaam Dell, noch de achernaam White dragen bij aan vreugde omdat Dell zowel een mannen- als een vrouwennaam kan zijn en ik het ernstige vermoeden heb dat het aantal Whites behoorlijk zal zijn. Dat klopt. In 1880 is de jongste de een jaar oude Palmer en de oudste de in Ierland geboren Thomas van 77. Een dan zijn  er verder nog: Martha E., Selbert, Libbie, Lula M., Arthur W., nog een Martha, James R., Susan, John B., George, Pary en Jenney. Ik ga tien jaar terug, want wanneer Dell in 1880 geboren  zou zijn, dan heeft hij bijna zeker geen bijdrage geleverd aan Otho's album in 1886. Er zijn in 1870 Chagrin Falls  de volgende Whites aanwezig: Don, Nellie, Jane, James, Martha, Susan, Addie, Lorenzo, Zelma, Ulla en Henry. Geen Dell! Ik zoek verder in Cuyahoga County, maar hij of zij blijft onvindbaar.