20.8.15

Jane XI

Tot nu toe heb ik maar een bladzijde uit het album per keer onder handen genomen. Dit maal worden het er twee: Metta (of Netta) P. Hart ("Your friend and schoolmate') schrijft op 30 november 1886: "Friend;-  Learn as if you were to live forever, Live as if you were to die tomorrow" en voegt er  in de kantlijn  aan toe: "Gold is not all that glitters"; een paar pagina's verder schrijft Virgie (of Viryie) V. Hart :"Friend. In the golden chain of friendship regard me as a link. Truly Yours, Virgie V. Hart."
Hart is een bekende naam in Chagrin Falls, ik kwam hem al een paar  keer tegen, dus moet het een fluitje van een cent zijn Metta en Virgie te achterhalen want Alexander Hamilton Hart is één van de eerste inwoners van Chagrin Falls, samen met Noah Graves, S.S. Handerson, Chester Bushnell, Napoleon  Covill en Ebenezer Wilcox is hij er in 1834 gaan wonen, een jaar later richt hij samen met enige anderen een onafhankelijke "Congregational Church" op. Alexander was getrouwd met Minerva "Polly" Eldredge (1809-1847), na het overlijden van Polly trouwde hij, zover ik kan nagaan, nog tweemaal. Het resultaat is een fikse kinderschare: negentien koters, welgeteld. Maar Metta (of Netta) en Virgie (of Viryie), vermoedelijk kleinkinderen van Alexander Hart, vind ik nergens. Frustrerend.