20.8.15

Jane XII


Er bestaan natuurlijk websites waar ik tegen betaling veel meer informatie kan krijgen over de inwoners van Chagrin Falls in 1886, maar ik heb helemaal geen zin dat te doen: want de regel is: eerst betalen en dan informatie en wie garandeert me dat die informatie echt de moeite waard is. Ik heb - lang geleden - mijn grootouders eens via zo’n Amerikaanse website uitgezocht, daaruit bleek dat van hun zes kinderen, maar één geregistreerd was: een tante die in Auschwitz was omgebracht.
In de volkstelling van 1910 kom ik William N. Wheelock tegen, hij  schrijft in Otho Scotts album “Ill fares the land, to hastening ills a prey where wealth accumulates and men decay”. William komt uit Canada waar hij in 1874 werd geboren. Hij woont in 1910 in het huis van zijn zuster, Harriet Wheelock (1870-1960) die getrouwd was met de in 1829 in Schotland geboren arts George D. Cameron.