27.2.18

MIES

Behalve de keer dat ik Mies met mijn vanillevlagele Chevrolet cabriolet uit 1938  van haar huis in Blaricum naar de VARA in Hilversumm reed, was er die andere keer dat ze me belde met de vraag of ik Dennis Weaver (destijds televisiepolitieman Sam McCloud uit Taos, New-Mexico, maar gedetacheerd in New-York) wilde begeleiden bij een opname van  "Eén van  de Acht" in Utrecht. Ik had  hem een paar keer ontmoet, vandaar. Dennis was er met zijn echtgenote Gerry en aan mij de taak om ze, zeg  maar, tevreden te houden. Dat was geen probleem tot  er een voorstel  van de regie kwam om Dennis te paard vanachter uit de zaal te midden van het  publiek de trappen af te laten komen. Dennis weigerde. Op een vreemd paard met een luid publiek? Nooit en of ik dat maar even aan de  regie wilde melden. Daar viel de weigering niet  in goede aarde en ik kreeg de taak Dennis om te  praten. Daar was geen denken aan, want ik was het met  Dennis eens en dus werd er buiten de jaarbeurs een opname gemaakt met Dennis te paard met Mies in dameszit  voorop.