1.6.22

Texas 6

Maandag zeg ik tot ziens tegen Big Red en ga ik naar het noorden. Naar Bulverde. Ik heb daar afgesproken met Augie Meyers, toetsenist van het Sir  Douglas Quintet in een kleine supermarkt langs de weg, want zijn huis is moeilijk vindbaar. Dat klopt want voor een deel van de weg rijd ik achter hem aan door een droge rivierbedding. 's Avonds zitten we buiten in wat eens het ice house was. In het ice house kochten de mensen staven ijs in het koelkastloze tijdperk. We zitten aan schragen naast een vader en een zoon en  drinken bier. Op zeker moment zegt de vader tegen de zoon: "Hast du noch Gelt?" Ik zeg:" Schau mal bitte nach." Waarop de vader: "Sie sprechen Deutsch? Ich dachte Sie sind Holländer." Ik: "Aber Deutschland ist nur 150 Kilometer entfernt von wo ich wohne". Hij schudt zijn hoofd en  vraagt dan "Gibt es auch Juden in Holland?' Ik vind dat een ongepaste vraag en zeg bits: "Wieso?" "Meine Vorfahren waren Juden." Ik ben dus te snel met mijn gedachte aan antisemitisme.