4.5.23

Krampen 3

Alhoewel ik de interruptie met de niet bij het beroep passende familienamen  gister als afgesloten beschouwde, gewerd mij gisteravond een missive van vriend en bankier Jaap Schuddebeurs dat ik een belangrijk man was vergeten, longarts J.C.M. Reutelaar, werkzaam in een drietal Amsterdamse klinieken, met een privépraktijk op Schiphol Oost en op zondag vervangt hij de bedrijfsarts van TATA-steel in Velsen. Waarvan acte. Verder vertelde Jaap me dat hij als negenjarige door een meisje dat twee klassen hoger zat, Ingrid Rammelaar heette ze zover  hij zich  kon herinneren, onder de kreet  "Schuddebeurzen open, slaperdijken dicht" van vier weken zakgeld afhandig was gemaakt, zodat  zij een Vlaamse reus kon aanschaffen in plaats van het geld in het rampenfonds te deponeren. Jaap kon over zulk raffinement nog steeds woedend worden.. Ik voelde met hem mee.