17.5.23

Krampen 9

Alle dorpelingen krijgen een gratis blik perenstroop en omdat ik, eigenlijk heel toevallig, ook een dorpeling ben krijg ik een blik. Ik bewaar het voor thuis., ben benieuwd wat Theodora er van denkt. Het is iets zoeter dan appelstroop. Die wordt altijd rinse genoemd. Het is het enige product waarop rinse van toepassing is. Ik vind het een wonderlijk woord, want omdat het zo weinig gebruikt wordt, weet niemand de betekenis. De Baldakijns komen met trouwens mijn strot uit en waarom ze me hier naar toe  gestuurd hebben is me een raadsel, Baldakijn is heel  goed in staat zijn patiënten zelf te behandelen en heeft mij echt niet nodig. Veel verder dan een derderangs verpleger laat hij mij niet komen, de eikel. Intussen verwaarloos ik mijn eigen  patiënten in Den Haag en laat ik ze over aan mijn collega's. Maar ik moet nog twee en een halve week van deze ellende.